Thursday 15 September 2011

kehidupan ibarat racun yang terpaksa di telah

hari ini aku di marahi oleh ibuku...

'ARI 2 KT PERLING KAU MALUKAN MAK NGAN AYAH KAU...SAMPAI SEKARANG MA MALU NK JUMPE SEDARE MARA.."

tp bila ak fikir balik kejadiaan itu,,,ak x malu kan dorg tp dorg yg malukan muka dorg sendiri...

ak ingat lg dorg yg kte boleh p tp tibe2 ubah fikiran...
sampai mulut ak di tamparnye...
yg xboleh blah...ayh aku ckp kt dpn sdre mare ak...lau ak g gakDIE NK PATAH KAN KAKI AKU...
YA ALLAH....PELIK AKU RSE...ini lor yg di nmekan kehidup duniawi....

nie bru pemulaan....
(permulaan yg amat menyakitkan......nie lor kehidupan ak...)

die marah sbb ak ckp nk g KL tp xgtau ayah ,,,
ak bukan segaje xnk gtau tp ayah ku xlaen ak...
smnjak ak tnye die ,,,cmnie.."cmne bapa tahu"
2 je persoalan aku...xkn salah kot...
ke kitaxleh tnye pd ibu bape kita pape soalan?

ermm...kdg2 ku xfhm dgn kehidupan ini..

td mak marah teruk sgt2...aku sedih...aku menangis..
ma kata aku nak dorg wk2 aku susah,,,wak2 ak perlu kan duit je tp ble dh kje..lupe diri...
smpai nk bg duit pon nk berkire..
tp ak bukan nk berkire...aku kumpul duit untk kehidupan kita judak...bukan utk aku semata2...
lg satu die ckp aku nk kje cter2...tp xthu yg dorg pon nk sesuatu...
ak xminx khidupan ak jd cmnie...
die kte dulu dorg susah payah cari duit tok bantu ak tp ak lupe diri...
tp pernah kah dorg tanye ak cmne khidupan aku disane???
duit yg dorg bg xpernah cukup...
smpai ak terpakse pinjam dgn org laen...smpai ak rse sperti mengemis...
tp smua 2 dorg xthu...
stdy ak prlukan byk sgt2 duit..
kdg2 2 d sebb kan xd duit ak nk beli brg yg lec suruh..
ak d marahi...malu sgt2...markah pon kne potong...
mcm2 ujian yg ak terima..
tp ak xpernah salahkan dorg..malah ia menjadi semagat ak utk terus kuat n kuat...
ak nk ubah nasib keluarga ak...tp dorg xfhm...
dorg asyik ckp ak mc2...
maki itu lor...ini lor..
smpai lor dorg pernah kate...MENYESAL LAHIRKAN KORG....ANGGAP JE MAK KAU DAH MATI...
ayah plak pernak ckp..LAU KO MATI PON AK XNK THU...
ak dh xthu lg ap yg perlu ak buat...makin ak cube menghampiri mereka...makin byk halangan...
kdg2 ak terfikir,,,betolkah ini mak ayah dorg ak....ini famly ak...

hati ak sudah cukup skit sgt2....

ak rase IBU DAN AYAH ak xthu kot DOA mereka itu MAKBUL...maka ap yg jd kat ak nie sbbkan DOA mereka...dorg yg doakan cm2...2 yg jd cmnie/....

YA ALLAH AK MEMOHON PADAMU...TUNJUKKAN LAH AK JALAN PENYELESAIAN MASALAH KU INI...

ak memohon padamu...

No comments:

Post a Comment