Friday 12 August 2011

Isu murtad di negara kita kian serius?

Satu lagi perkara harus di ambil berat sekira nya Islam hendak berkembang kuat dan di percayai  MSIA  harus berpaksi kpd keadilan.  Mahkamah Islam harus adil seadil adil nya yang bolih.

Parliament juga tidak bolih  di takloki di pimpin olih satu satu parti politik saja dgn melebehi 60 percent kuasa pengaruh. Parliament harus bergabung dgn gabungan peluang kuasa parti parti lain juga.Supaya tiada parti yang sanggup menakloki keputusan mahkamah  dgn one phone call.

Mahkamah harus di beri kuasa sendiri bukan tertakluk dgn mana mana kuasa di atas sebagaimana SPRM.Rasuah harus berterusan di kecam dan di ambil perhatian dan tindakan serious.   

Jangan sampai ada saksi tetapi saksi palsu.
Jangan sampai ada polis kes tapi maklumat/bukti  hilang.
jangan sampai ada pos malaysia yang A.R. Registered di hilangkan atau tidak di letak tarikh
jangan ada bank yang kesalahannya di lindungi tapi  si penghutang di jajah 
jangan sampai ada kuasa bawah meja utk mengolah keadilan .
jangan sampai ada lawyer tapi di beli olih pihak lawan di mahkamah senyap senyap.
jangan sampai ada hakim yang di perbudakkan dgn wang bawah meja atau di perintah olih parliament dgn jawapan mahkamah. 

Ini semua virus y ang memakan sistem perundangan. Fikirkanlah kalau ia berbentuk hukum hudud dgn sekitaran yang sedemikian .... hanya orang yang bersalah akan menang kes dan orang yang innocent  tidak bersalah akan teraniaya dan terus teraniaya. Makin di tengahkan semakin berat penganiayaannya akibat mahkamah yang jawaban kuasanya bolih di atur dan di campur tangan dgn one phone call. !!! kalau hudud dia akan hilang tangan atau nyawa. Akibatnya negera ini akan di sumpah Allah maka akan jadi lah seperti negara negara miskin yang penuh permasaalahan tanpa penghormatan hak asasi.
Jadilah hidup tanpa di perdulikan . ...!!! Wallahu aklam.
Semoga negara kita terpelihara. insyaallah .
Share this topic on Facebook

No comments:

Post a Comment